Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

איטום גגות – זמן שווה כסף

המחירים של איטום גגות משתנים ביחס לפרמטרים רבים, אבל כדי לבחור את השיטה המתאימה אנחנו צריכים לשקול גם כמה זמן לוקח לאטום את הגג, איך זה קשור לעונה בה אתם מבצעים את האיטום, מה טווח האחריות ולאחר כל השאלות האלו תוכלו לדעת האם הסכום אותו אתם משלמים שווה את המחיר או לא. הסתכלות לטווח הארוך באיטום גגות היא השיטה הטובה ביותר כדי לאמוד את המחיר הסופי.

כל כמה זמן צריך לחדש את האיטום?

אנחנו אוהבים לבחור תמיד את האופציה הזולה ביותר, וזה לרוב באמת יכול להיות שיקול קריטי. עם זאת, כאשר אנחנו אוטמים את הגג, ההמלצה שלנו היא להסתכל לטווח ארוך יחסית. אם זיפות גגות עולה 50% פחות מיריעות ביטומניות, כמובן שהאופציה הזאת תקרוץ לנו. מנגד, כל כמה זמן צריך לחדש זיפות גגות? מה טווח האחריות לזיפות גגות? כמה עולה לנו לסייד כל שנה את הגג? כל השאלות האלו צריכות להיות כלולות בשיקול המחיר. איטום ביריעות ביטומניות נחשבת לשיטה היקרה ביותר, אבל גם לאפקטיבית ביותר. אם אנחנו משקללים את כל הנתונים, סביר להניח שהמחיר אותו נשלם עבור יריעות ביטומניות בטווח הארוך יהיה זול יותר. זה כמובן תלוי האם אתם צריכים להרים ריצוף, האם אתם מרצפים לאחר האיטום, הגבהת גג וכן הלאה.

איך תזמון נכון משפיע על הסכום שאתם משלמים?

כשאנחנו משלמים על איטום גגות , אנחנו לא בהכרח משלמים רק על החומר, אלא גם על זמן העבודה של בעל המקצוע. אם בימי הקיץ איטום גגות יכול לארוך כמה שעות עד כמה ימים בודדים ולאחר מכן גם בדיקה נוספת של הקבלן, בימי החורף זה יכול לקחת זמן כפול ואנחנו נשלם בהתאם. כמו כן, ההכנה בימי החורף תיקח יותר זמן, יש טל ויש גשמים שיכולים להפריע לנו לקבל שכבה של גג נקיה ויבשה. כמו כן, אם המבנה עצמו כבר ספג רטיבות בגלל ליקוי באיטום הגג אנחנו לא נוכל לבחון את התוצאה בצורה הטובה ביותר. לכן, תזמון נכון של איטום גגות יכול להשפיע באופן ישיר על המחיר אותו תשלמו.

 

אנחנו ממליצים לכם גם להתייעץ עם בעל המקצוע כדי לוודא מה טווח האחריות של איטום הגג. לפני ביצוע העבודה, אם מדובר על חורף וודאו מול בעל המקצוע האם ניתן לדחות את האיטום לימי הקיץ – זה כמובן תלוי בחומרה של הרטיבות. ברגע שיש לכם את כל התשובות האלו, אתם תוכלו לקבל החלטה יותר מושכלת. נכון, אולי הרטיבות עכשיו יכולה לפגוע בבית אבל השאלה עד כמה האיטום בזמן נוכחי של גשמים יהיה אפקטיבי לטווח ארוך.

אל תשכחו אחריות

כאשר אנחנו בוחרים חומרי איטום שונים, אנחנו לרוב שוכחים מה כוללת האחריות ומה ההבדל בין טווחי האחריות השונים. לדוגמא, כאשר אנחנו אוטמים גג בזפת טווח האחריות יהיה לרוב בין שלוש לחמש שנים. מנגד, אם אנחנו אוטמים ביריעות ביטומניות אנחנו נקבל אחריות למשך של כ-10 שנים. יש להדגיש שגם חובה לדעת מתי האחריות תקפה ומתי לא. לדוגמא, בזפת אנחנו צריכים בכל שנה לדאוג לסייד את הגג כדי למנוע יובש. במקרה שלא ביצענו את הדבר הזה, האחריות לא בהכרח תהיה תקפה. האחריות מצביעה לנו על איכות החומר, אנחנו יכולים לראות שביריעות ביטומניות אנחנו מקבלים את טווח האחריות הארוך ביותר, מכיוון שמדובר על טכניקה מובילה ואיכותית כל עוד מבצעים אותה נכון.

מדריכים נוספים

  • מה חשוב לבדוק לפני בחירת אריחים למטבח שלכם

    מה חשוב לבדוק לפני בחירת אריחים למטבח שלכם

  • המדריך השלם לצביעת הבית

    המדריך השלם לצביעת הבית

    אחת מעבודות הריענון האהובות ביותר היא צביעת הבית. אין כמו להיכנס לבית רענן, נקי, שמדיף ריח של צבע חדש ושמעניק תחושת אור ומרחב. מאחר ומדובר בעבודה פשוטה וזולה יחסית, שיכולה לעשות פלאים למראה הבית ולשדרג אותו בקלות ובמהירות, היא לא נחשבת מאיימת במיוחד ורבים מעדיפים לבצע אותה באופן עצמאי, ללא עזרה של בעל מקצוע.

  • סוגי שיש נפוצים, והשימוש בהם

    סוגי שיש נפוצים, והשימוש בהם

    שיש הוא אחד מסוגי האבן הטבעית הבולטים והנפוצים ביותר בשימוש. מחירו לא נמוך, אבל הוא קשיח מצד אחד, ונח לעיבוד – מצד שני. בכתבה הבאה נסקור את סוגי השיש הנפוצים, והשימושים המומלצים להם.

  • צביעת חדר האמבטיה- שיטות ודגשים

    צביעת חדר האמבטיה- שיטות ודגשים

    כמה פעמים נתקלתם בבעיות צבע שנוצרו דווקא בחדר האמבטיה? סביר להניח שלא פעם אחת. צביעת חדר האמבטיה מציבה בפני המשפץ מספר אתגרים ולכן יש להתייחס אליה בצורה שונה לחלוטין בהשוואה לצביעת דירה.

דילוג לתוכן