Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

שינויים להיתר בנייה

  • This topic is empty.
מוצגות 3 תגובות – 1 עד 3 (מתוך 3 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #30909
    yehiel_m
    משתתף

    שינויים להיתר בנייה

    שלום
    1. הגשתי בקשה להיתר תוספת בנייה בקומה ב' בבית משותף , כאשר בקומת הקרקע השכן בנה תוספת בנייה .
    2. קיבלתי מכתב של הוועדה המקומית לאישור הבקשה בתנאים במרץ   2013 והשלמתי את כל התנאים.
    3. התברר כי השכן לא בנה את היסודות שלו עבור 3 קומות כנדרש אלא עשה יסוד חלש – בחישוב הסטטי בעירייה המהנדס של השכן ,חישב יסוד עבור 3 קומות ורשם יסוד 120*120 ס"מ , כאשר בפועל בחפירה נתגלה יסוד של 80*70 ס"מ.
    4. לכן המהנדס שלי דרש לבצע 6 עמודים חיצוניים כיוון שחיזוקי היסודות הקיימים דורשות עלויות כבדות כולל פינוי בית השכן וזה לא בא בחשבון .
    5. בעירייה , דרשו ממני להגיש תכנית חדשה , קראו לזה פעם "תכנית שינויים" ופעם "בקשה חדשה" שזה כנראה דורש לעבור את כל התהליך היתר הבנייה מחדש.
    6. שאלתי – האם שינוי כזה של הוספת עמודים חיצוניים  בגלל הנסיבות שתיארתי, שלא כולל תוספת שטח לדירה, אכן צריך לעבור את התהליך מחדש?האם במקרה שכזה אין בחוק/תקנות מסלול מקוצר?
     תודה על תשובה

    #38058
    ארז מירב
    מנהל בפורום

    Re: שינויים להיתר בנייה

    שלום, אין ספק שצריך להכין גרמושקה חדשה, אולם לא מדובר בלעבור תהליך שלם מחדש, אלא רק לקבל אישור מהנדס/ בודק לתכנית החדשה (אלא אם בגלל העמודים הבולטים יש חריגה מקו בניין מינימלי הנדרש לגבול מגרש). במידה ודורשים ממך לעבור את כל התהליך מחדש (כולל דיון מחודש בוועדה והוצאת דף דרישות חדש) לכאורה יש כאן סוג של בקשה לא ראויה מצד הוועדה המקומית. ניתן לפנות לוועדה במכתב רשמי הדורש מהם לבצע הליך מקוצר, ואם הם לא נענים ניתן לערער בוועדת ערר. במקרה כזה רצוי להיעזר בעו"ד.


    ארז מירב -meirav.com" target="_blank">יועץ מומחה לנושאי תכנון ורישוי        


    ארז מירב
    יועץ מומחה בתחום התכנון והרישוי,
    הכנת חוות דעת לבימ"ש ויעוץ אדריכלי כללי
    erezmeirav1@gmail.com
    erez-meirav.com

    #38057
    yehiel_m
    משתתף

    Re: שינויים להיתר בנייה

    תודה על התשובה המהירה ,אובל אשמח אם תחדד 2 נקודות שלא ברורות מהתשובה: א. לא ברור לאיזה מהנדס אתה מתכוון שיאשר , לי יש מהנדס שהכין גם גרמושקה עדכנית – האם לזה התכוונת או שהתכוונת למהנדס בעירייה? ב. עד כה , ההתנהלות שלי ושל המהנדס שלי היתה מול מחלקת רישוי בנייה שהם פועלים  מול הוועדה המקומית,     האם ניתן להגיש ערר גם נגד מחלקת רישוי בנייה ? והאם צריך תוך פרק זמן מסויים מהחלטת וועדה קודמת שכאמור היתה בפברואר שנה קודמת? תודה


מוצגות 3 תגובות – 1 עד 3 (מתוך 3 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.
דילוג לתוכן