Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

התנגדות של רוב בצד אחד בבניין לבניית מרפסות

  • This topic is empty.
מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #29925
    -3317
    משתתף

    התנגדות של רוב בצד אחד בבניין לבניית מרפסות

    בבניין בן 8 קומות בו ישנם 8 דירות בכל צד ישנם בדיוק 8 מתנגדים לתוספת מרפסות מקורות אחת מעל השניה במבנה, דהינו ישנה הסכמה של 75% מתוך כלל הדיירים בבניין. אולם מתוך 8 המתנגדים 6 הם מאותו הצד של הבניין (התנגדות של 75% מהדיירים בצד מסויים בבניין).
    הנימוקים העיקריים של הדיירים בצד שאינו מעוניין הם שההשקעה לא תוחזר מאחר והצד הוא צפון מזרח והמרפסות פונות מול בניין שנמצא בסמוך כך שהדיירים לא מוצאים תועלת כלכלית וכמובן הסלון יהיה חשוך מעבר למה שהיה עד עתה.
    הבינותי מתשובה שנתת בפורום ש"בעת החתמת בעלים השותפים בנכס המשקל זהה בין השכנים השונים, ואין חשיבות למיקום של דירת השכן." האם אין כל משקל בוועדה המקומית להתנגדות רוב מכריע של צד מסויים למניעה של הבניה באותו הצד והאם המחוקק התייחס לנושא בצורה כלשהיא?
    אילו תרופות עומדות לטובת הצד שאינו מעוניין ברוב מהותי ע"מ למנוע את בניית המרפסות באותו הצד. ומה לדעתך סיכויי ההתנגדות בסיטואציה זו ?

    #36305
    ארז מירב
    מנהל בפורום

    התנגדות שכנים לבניה

    שלום, הדרך הכי טובה לבדוק "מי באמת צודק" היא להעלות את הנושא לדיון בוועדה המקומית לתכנון ובניה. עליך להגיש תכנית בקשה להיתר, לפנות באופו רשמי לוועדה ולבקש לבצע הליך לפי תקנה 2 א'. לפי הליך זה הוועדה מחוייבת לשלוח מכתבים רשומים למתנגדים המסרבים לחתום. הם מוזמנים לשטוח התנגדותם בפני הוועדה, והיא זו שתחליט. ניתן אח"כ גם להגיש ערר לוועדת ערר. לפעמים בוועדות לא מודעים לסעיף זה בחוק- וינסו להניע אותך מלהגיש תכנית שאינה חתומה כנדרש ע"י רוב של 75%-  אז תתעקש ע"י עו"ד שיפנה ליועמ"ש של הוועדה. לי זה עבד.


    ארז מירב -meirav.com" target="_blank">יועץ מומחה לנושאי תכנון ורישוי        


    ארז מירב
    יועץ מומחה בתחום התכנון והרישוי,
    הכנת חוות דעת לבימ"ש ויעוץ אדריכלי כללי
    erezmeirav1@gmail.com
    erez-meirav.com

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.
דילוג לתוכן