רוחב שביל משותף – מה נכון ?
דף הבית » דיונים » פורום אדריכלות, תכנון ובניה » רוחב שביל משותף – מה נכון ?
-
רוחב שביל משותף – מה נכון ?
ערב טוב
אני נמצא בתהליך תב'ע נק' למגרש, שמטרתו להעלות את מספר יחידות הדיור מ3 ל4.
במסגרת התהליך הוגשו תוכניות לפי רוחב שביל המעבר בין הבתים היו 4.5 מטר, לאחר בחינת הועדה המקומית התבקשנו להרחיב את השביל לרוחב 7 מטר, לטובת מעבר ל2 רכבים בו זמנית והולך רגל.
מדובר במגרש מלבני אשר 2 יחידות דיור בחזית ו2 נוספות מאחור.
אני מנסה להבין האם יש בסיס לדרישה זו, האדרכיל הציע פשרה של 6 מטרים רוחב שביל הגישה, היות ומדובר בהקרבה עצומה של שטח הייתי שמח לשמוע דעה נוספת.
מצורף תרשים המתאר את המצב המוצע.
תודה רבה
רוחב דרך גישה לחניה
שלום, אמורות להיות הנחיות מרחביות שקובעות זאת. במידה ואין- יש כאן כשל. בהנחיות המרחביות של הרצליה למשל, נקבע כי רוחב דרך גישה לחניה יהיה 3 מ' לרכב יחיד. המשמעות היא- 6 מ' לשני רכבים. גם ההנחיות לתכנון חניונים קובעות 6 מ' ראה סעיף 14. יותר מזה, כתוב שם: "במקרים מסוימים ניתן לסלול את דרך הגישה כחד נתיבית בתנאים הבאים: – החניון משרת עד 40 מקומות חניה. – אורך שביל הגישה קטן מ- 25 מ'." לדעתי הסיכוי ששני רכבים יגיעו אחד מול השני קלוש כי זו דרך קצרה ויש ראות טובה: רכב אחד ימתין לשני, כמו בקיבוצים. זה גם בטוח יותר ויאיט את התנועה. אם הועדה מתעקשת- ללכת לערר עם עו"ד וחוו"ד יועץ תנועה.
ארז מירב -meirav.com" target="_blank">יועץ מומחה לנושאי תכנון ורישוי
ארז מירב
יועץ מומחה בתחום התכנון והרישוי,
הכנת חוות דעת לבימ"ש ויעוץ אדריכלי כללי
erezmeirav1@gmail.com
erez-meirav.com
דף הבית » דיונים » פורום אדריכלות, תכנון ובניה » רוחב שביל משותף – מה נכון ?
- יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.